Kako bolje (na)učiti?

Katkad nam svima nedostaje volje i koncentracije za učenje. Bili to naši ukućani koji nas ometaju svojim pozivima i dnevnim aktivnostima bilo prijatelji koji nam šalju bezbroj poruka bilo brojni drugi čimbenici iz naše okoline, svi oni doprinose našem manjku koncentracije i lošijoj kvaliteti učenja. Srećom, postoji nekoliko savjeta i alata koje možemo uključiti u našu rutinu učenja kako bi ono prošlo što uspješnije.

Kako pojesti slona?

Kako? Naravno odgovor na to pitanje jest: dio po dio. Iako nam se gradivo koje moramo naučiti čini kao prevelik „zalogaj“, ono nije nemoguće savladati ako ga podijelimo na manje dijelove koje je lakše „progutati“. Stoga organiziraj materijale za učenje i odredi kojim redom i u kojim ćeš ga vremenskim okvirima učiti prije nego započneš s učenjem.

Posadi stablo!

Jedna od čari interneta jest i aplikacija Forest. Na aplikaciji posadimo drvce koje raste sve dok ne istekne vrijeme koje smo odredili. Međutim ako tijekom toga vremena izađemo iz aplikacije i počnemo surfati društvenim mrežama, naše drvce umre. Stoga ako imaš problema s koncentracijom jer ti mobitel smeta, posadi drvce i ono će te motivirati da ne tipkaš po mobitelu! Aplikacija je u potpunosti besplatna!

Slušaj instrumentalnu glazbu!

Mnoga istraživanja pokazuju kako je glazba vrlo koristan alat tijekom učenja koji potiče koncentraciju i stvara radnu atmosferu. Međutim to mora biti instrumentalna glazba bez vokala i teksta koji nas mogu ometati. Potrebno je samo upisati „study music“ i mnoge će platforme predložiti miks glazbe koji traje sat vremena ili više kako se ne bismo zamarali s biranjem glazbe.

Pripremi prostor u kojemu učiš!

Na raspoloženje mnogih ljudi utječe upravo prostor u kojemu se nalaze. Ako je taj prostor neuredan i neorganiziran, to može biti prepreka u koncentriranju na učenje. Zato odvoji neko vrijeme prije učenja kako bi si pripremio/la prostor u kojemu ćeš učiti. Pospremi radni stol, očisti oko sebe i ugasi sve nepotrebne „ometače“.

Reci NE stresu

Vrlo je lako biti pod stresom, pogotovo tijekom ispitnih rokova. Studenti često gube apetit, loše spavaju i vrlo su nervozni zbog nadolazećeg ispita ili kolokvija. Ono što često zaboravimo je slavna studentska uzrečica „Ima rokova!“ i nepotrebno škodimo svome zdravlju. Potrebno je mirne glave razmisliti o svojim mogućnostima i dati sve od sebe, bez narušavanja svoga zdravlja. Organizacija je gradiva pola posla (kao što je već napomenuto u prvome savjetu) i ako smo svjesni točne količine gradiva koju moramo savladati i svojih mogućnosti, lako je odrediti period koji nam je potreban da to gradivo savladamo, a time si ujedno smanjujemo stres.

Monika Mikolčić

Comments are closed.

Sva prava pridržana 2022., Filozof iz Osijeka

Pravila privatnosti