Kainovo potomstvo – iz Edenskog vrta u geto

Ka – Descendants of Cain

Popis pjesama:

1. Every Now and Then

2. Unto the Dust

3. Patron Saints

4. My Brother’s Keeper

5. Solitude of Enoch

6. The Eye of a Needle

7. P.R.A.Y.

8. Land of Nod

9. Sins of the Father

10. Old Justice

11. I Love (Mimi, Moms, Kev)

Descendants of Cain (u slobodnom prijevodu Kainovi potomci) jest najnoviji projekt underground repera i producenta Ka, objelodanjen 7. svibnja 2020. godine. Riječ je o petom albumu toga njujorškog repera, a prethodni uspješni, i u mainstreamu prepoznati projekti, bili su The Night’s Gambit, Honor Killed The Samurai i Orpheus vs. the Sirens. Zanimljiv biografski podatak svakako je da je Ka vatrogasac, a tek onda reper i producent. Budući da je ovo moj prvi susret s njegovom glazbom, nisam znao što očekivati. Ipak, već nakon dvije pjesme osjećala se snažna kohezija među pjesmama pa nije bilo teško odgonetnuti koncept. Služeći se biblijskim motivima, točnije Starim zavjetom, Ka vješto povezuje biblijsku tematiku prvoga grijeha i bratoubojstva s njegovim osobnim doživljajem svijeta i odrastanja u getu. Naravno, osnovna tema albuma nije toliko jednostavna i jednostruka, ali je važno naglasiti da se u svakoj pjesmi javlja neki biblijski intertekst. Osim toga možemo reći da je album i intermedijalan jer su pjesme povezane isječcima iz različitih filmova s biblijskom tematikom, na primjer u pjesmi Sins of the Father javlja se sample iz filma The Bible: In The Beginning iz 1966. godine koji tematizira Knjigu Postanka : „My punishment is greater than I can bear!“.

Tako se primjerice u pjesmi Unto the Dust današnji položaj crnoga čovjeka u SAD-u povezuje s činjenicom da su njihovi preci bili robovi te da današnji potomci i dalje proživljavaju sudbine predaka[1]:

Descended from battered slaves, barricades only aggravate us

Friends and foe dyin’, no lyin’, grew up fightin’ gladiators

Whoever left son soakin’, it’s unspoken; you gotta see ’em

We don’t do a rest ’til the death, rules of the coliseum

For those concerned, I learned from jailbirds

Not from no frail curbs, over here the crack sales surged

Our engine bingin’ for years, black males purged

Want progress, now digest bullets, inhale words

On this earth, brave known to earn

(Gravestone to urn)

Ka preko usporedbe s Kainom i bratoubojstvom problematizira život u crnačkim naseljima. Nasilje, droga, kriminal uspoređeni su s bratoubojstvom jer se u okršaju gangsterskih bandi događa „ubijanje braće“. Za one koji nisu upoznati s time, crnci se međusobno nazivaju „brothers“ u odnosu prema bijelcima. Nerijetko se taj termin upotrebljava u košarci pa tako afroamerički komentatori za bijele Europljane znaju reći da se moraju „gurati i tući s braćom“ aludirajući pritom na atletsku spremnost afroameričkih sportaša.

It’s hard to say, every sentence is pain

Brothers killing brothers, descendants of Cain

Props if getting knocked, and no mentionin’ names

Had to steel, all that time I spent in the flame

Često u razgovorima o rapu dolazi do opreke dobrog teksta, a loše produkcije, odnosno dobre produkcije, a prosječnog teksta. Osobno sam više pozornosti posvetio tekstu nego glazbi i produkciji jednostavno zato što nemam velikog znanja o tome, dok se pjesništvom kao umjetnošću susrećem skoro pa na svakodnevnoj bazi. Beatovi (matrice) na albumu tihi su, jednostavni i služe kao podloga za zgusnut i neprohodan tekst s kojim se suočava slušatelj. Ka se pokazao kao odličan liričar s višestrukim rimama unutar stihova i s puno wordplaya (igre riječima).

Of course for my life to alter, had to sacrifice

Days we was forced to fast, prayed for rapid nights

Truthfully, won’t see the future movin’ with parasites

If mentors ain’t dispense with war, you got bad advice

They say “rest in peace” the only peaceful gatherin’

Another track and field, leadin’ with the javelin

Was only schemin’, ’cause couldn’t reason with my abdomen

Still bagged ’em all, Virgin Mary to Mary Magdalene

They used to call us deviants

But if they was feedin’ us, mighta had obedience

You know my stock, was only good as my ingredients

The system only leaned on us, never showed us lenience.

(pjesma: Solitude of Enoch)

Album je bio težak za slušanje zbog prethodno navedenih razloga, ali je upravo to ono što daje kvalitetu ovome projektu. Ovaj album bio mi je pravo otkriće jer sam se preko njega upoznao s ostalim projektima ovoga glazbenika. Album preporučujem svima koji su spremni uložiti vrijeme i pozornost jer album nije zabavnog karaktera te nema opuštajući zvuk. Riječ je o konceptualnom albumu koji problematizira društvenu stvarnost, a posebno će biti zanimljiv onima koji cijene kvalitetan tekst u rapu.

Matej Magdika


[1] Tekst pjesme preuzet s www.genius.com

Comments are closed.

Sva prava pridržana 2022., Filozof iz Osijeka

Pravila privatnosti