“F1: Drive to Survive” – miris asfalta na TV ekranima

Svi ljubitelji oktana i brzine oduševili su se kada su 2018. godine vlasnici Formule 1, Liberty Media, i megapopularni američki streaming servis Netflix potpisali ugovor o snimanju dokumentarne mini serije koja će iza kulisa prikazati svijet Formule 1. Zasad su prikazane dvije sezone, a svaka sadrži deset polusatnih epizoda.

Prva sezona odnosi se na Svjetsko prvenstvo Formule 1 u 2018. godini, a druga sezona u 2019. godini. Za razliku od prve sezone kada nisu imali njihovo dopuštenje, druge su sezone snimatelji imali pristup dvjema najboljim ekipama koje se prethodno desetljeće bore za naslov prvaka, Ferrariju i Mercedesu. Dvije najveće ekipe nisu previše zainteresirane za sudjelovanje pa su dopustili da Netflixova ekipa prati momčad na tek jednoj Velikoj nagradi.

Ipak, ovim serijalom fokus se stavlja na borbu momčadi sa sredine tablice koje vode svoje prvenstvo jer ni po financijama ni po performansama ne mogu parirati vodećem dvojcu kojem se pridružuje i ekipa Red Bull Racinga. Spomenuta borba ostatka grida naziva se popularno još i Formula 1.5. Serijal prikazuje probleme koji muče vozače kako na privatnom tako i na poslovnom planu. Nastoji se predočiti pritisak kojem su izloženi, fizička sprema koja im je potrebna i, najbitnije, psihološki aspekt borbe jer je to ono što razdvaja pobjednika od gubitnika.

U drugoj sezoni došlo je do prelaska vozača iz jedne momčadi u drugu pa je tako u momčadi Ferrarija Monegažanin Charles Leclerc zamijenio svjetskog prvaka iz 2007. Kimija Raikkonena i pridružio se četverostrukom prvaku Sebastianu Vettelu. Prava je šteta što Ferrari nije dao veća ovlaštenja Neflixu za snimanje jer je Leclerc pokazao da se ne ustručava pokazati zube te da je on budućnost ekipe. U serijalu se prikazuje i put Daniela Ricciarda koji se nastoji probiti na vrh prvo u Red Bullovom bolidu, a zatim i u Renaultovom. Serijal na primjeru ekipe Mercedesa prikazuje i koliko je bitna dobra organizacija i vodstvo ekipe, a kada se na to dodaju odlični vozači, rezultat je sada već sedam titula konstruktora za redom i sedam osvojenih naslova Lewisa Hamiltona.

Serijal prikazuje i kako postoji veliki jaz između momčadi koji proizlazi iz financijskih pravila jer nema ograničenja budžeta pa tako Ferrari ima i do deset puta veći budžet od Williamsa za koji su nekad nastupali Senna, Prost, Lauda i mnogi drugi, a danas je pred bankrotom. Ekipe su ipak našle zajednički jezik pa će budžet od 2021. godine biti ograničen na „samo“ 150 milijuna eura, što će, nadajmo se, rezultirati ravnopravnijom borbom zato što nije zanimljivo gledati kako najbolje tri momčadi svaku utrku budu brže za krug od svih ostalih.

Treća sezona serijala trenutačno se snima i ona će zasigurno biti dosad najzanimljivija budući da se vodi žestoka borba za treće mjesto, a odgoda sezone zbog pandemije i povratak, ali i uvođenje novih staza u kalendar dodatno čine zanimljivom ovu sezonu. Premijera treće sezone očekuje se u ožujku 2021. godine, a do tad se, ako već niste, možete upoznati sa sportom i uroniti u svijet adrenalina, novca i prestiža.

Kristian Božić

Comments are closed.

Sva prava pridržana 2022., Filozof iz Osijeka

Pravila privatnosti